tipobet bets10

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ

Πως παίζεται το Τάβλι

Το τάβλι είναι παιχνίδι για δύο παίκτες και παίζεται σε έναν πίνακα με 24 τρίγωνα που ονομάζονται θέσεις. Κάθε θέση χωρίζεται σε τέσσερις ξεχωριστές περιοχές με έξι θέσεις στην καθεμία . Χωρίζονται στην εσωτερική και εξωτερική (αντίπαλη) περιοχή. Στο κέντρο του πίνακα υπάρχει μια μπάρα που διαχωρίζει τη δική σας περιοχή από την αντίπαλη. Η γενική ιδέα είναι να πάτε τα πούλια στη δική σας περιοχή και μετά να τα βγάλετε εντελώς έξω από το παιχνίδι . Ο παίχτης που πρώτος θα πάρει τα πούλια του από τον πίνακα, θα είναι ο νικητής αλλά υπάρχουν φυσικά διάφορες εκδοχές σε αυτό.

Ξεκινάτε με τα πούλια σας διασκορπισμένα στον πίνακα και η αποστολή σας είναι να τα συγκεντρώσετε στην εσωτερική περιοχή έτσι ώστε να τα βγάλετε εντελώς έξω από τον πίνακα. Το πρώτο πράγμα που πρέπει όμως να κάνετε είναι να οργανώσετε σωστά το παιχνίδι σας. Αν μετράτε θέσεις, ξεκινάτε από αυτήν που είναι η θέση νούμερο ένα για εσάς. Αυτό είναι όμως κάτι που διαφέρει ανάλογα με το ποιο χρώμα παίζετε, οπότε ακούστε προσεχτικά. Αν παίζετε με τα άσπρα, η θέση ‘ένα’ είναι στην άκρη αριστερά σας, αν παίζετε με τα μαύρα στην άκρη δεξιά.

Αν μετράτε με τη φορά του ρολογιού, μετράτε αντίθετα από τη φορά για τα άσπρα και κατά τη φορά για τα μαύρα από το 1-24. Κάθε παίχτης τοποθετεί τα πούλια του χρώματος του ως εξής : 2 πούλια στη θέση 24,πέντε στη θέση 13, 3 στη θέση 8 και 5 στη θέση 6.

Για να μάθετε να παίζετε τάβλι σωστά χρειάζεστε το δικό σας ζάρι και το δικό σας ποτηράκι για το ζάρι (αυτό φυσικά δεν είναι τόσο σημαντικό αλλά αν θέλετε να το κάνετε σωστά καλύτερα να ακολουθήσετε την παράδοση.) Κάθε παίχτης έχει 2 ζάρια και οι δυο μοιράζονται τον κύβο διπλασιασμό που είναι ένα ζάρι με τα νούμερα 2,4,8,16,32 και 64. Θα εξηγήσουμε λίγο αργότερα τη σημασία αυτού του ζαριού, αλλά για τη δική σας ηρεμία μπορώ να σας πω ότι χρησιμοποιείται για να αυξάνονται τα στοιχήματα αργότερα στο παιχνίδι.

Αφού οργανώσετε τον πίνακα, το πρώτο πράγμα που χρειάζεται να κάνετε είναι να αποφασίσετε ποιος θα ξεκινήσει . Αυτό γίνεται με το να ρίξετε ένα μόνο ζάρι. Ο παίχτης με τον μεγαλύτερο αριθμό στο ζάρι παίζει πρώτος και η ζαριά χρησιμοποιείται επίσης για να καθοριστεί η κίνηση. Στις κινήσεις που ακολουθούν οι παίχτες ρίχνουν τα δυο ζάρια εναλλάξ, για να καθορίσουν την κίνηση. Η πρώτη κίνηση γίνεται από τον παίχτη που έριξε τη μεγαλύτερη ζαριά, με βάση όμως τον αριθμό που δείχνουν και τα δυο ζάρια. Αν και τα δυο ζάρια δείξουν τον ίδιο αριθμό πρέπει να ξαναριχτούν για να αποφασιστεί ποιος παίχτης θα ξεκινήσει.

Πώς να κινήσετε τα πούλια στο Τάβλι

Τα δυο ζάρια δείχνουν τον αριθμό των θέσεων που ο παίχτης μπορεί να κινήσει τα πούλια του.Τα πούλια δεν μπορούν να κινηθούν προς τα πίσω αλλά πρέπει να κινούνται πάντα προς τα εμπρός ( αντίθετα από τη φορά του ρολογιού για τα λευκά και σύμφωνα με τη φορά για τα μαύρα). Η βασική κίνηση είναι να κινήσετε δυο πούλια το καθένα ανάλογα με το κάθε ζάρι. Αν ρίξατε 3 και 5 τότε κινείτε το ένα πούλι 3 θέσεις και το άλλο 5. Μπορείτε να επιλέξετε να κινήσετε το ίδιο πούλι για το άθροισμα του 3+5.

Υπάρχουν ,όμως, μερικοί περιορισμοί για το πώς μπορείτε να κινήσετε τα πούλια σας στο τάβλι Δεν μπορείτε να αφήσετε τα πούλια σας σε θέση που υπάρχουν 2 ή περισσότερα πούλια του αντιπάλου σας για παράδειγμα. Αυτά φυσικά είναι μόνο τα βασικά όσον αφορά τη στρατηγική στο τάβλι καθώς μπορείτε να μπλοκάρετε τις κινήσεις του αντιπάλου έχοντας δύο ή περισσότερα πούλια σε μια θέση. Το ίδιο αφορά και για όλες τις ενδιάμεσες θέσεις για τα πούλια. Φέρνοντας 3 και 5 στα ζάρια, όταν η θέση 3 και η 5 μπροστά είναι πιασμένες δεν μπορείτε να μετακινήσετε τα πούλια 8 θέσεις μπροστά με ένα πούλι, καθώς θα πρέπει να σταματήσει είτε στο 3 είτε στο 5 μπροστά.

Όταν φέρνετε διπλό, όταν δηλαδή και τα 2 ζάρια δείχνουν τον ίδιο αριθμό, μπορείτε να μετρήσετε κάθε ζάρι διπλά. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να μετακινήσετε ένα ζάρι 4 φορές τον αριθμό του ζαριού. Μπορείτε επίσης να επιλέξετε να μετακινήσετε 2 πούλια το καθένα 2 φορές τον αριθμό του ζαριού, σαν να ρίξατε 4 ζάρια που έφεραν το ίδιο νούμερο.

Αν υπάρχει ένα σημείο με ένα μόνο αντίπαλο πούλι και σταματήσετε σε αυτό καθώς μετακινείτε το πούλι σας, ο αντίπαλος πρέπει να το μετακινήσει στη μεσαία μπάρα (στη μέση του πίνακα.). Αν καταφέρετε να χτυπήσετε τον αντίπαλο σας έτσι, εκείνος πρέπει να το ξαναφέρει μέσα στο παιχνίδι πριν από οτιδήποτε άλλο. Αν έχετε ένα πούλι στη μπάρα πρέπει να ρίξετε τα ζάρια για να το φέρετε μέσα όταν έρθει η σειρά σας. Στη σειρά σας, ρίχνετε τα ζάρια και μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε από τα δυο ζάρια για να φέρετε το πούλι σας πίσω στον πίνακα. Αν και τα δυο νούμερα είναι μπλοκαρισμένα από 2 ή περισσότερα αντίπαλα πούλια, τότε χάνετε τη σειρά σας όπως θα γινόταν αν δεν μπορούσατε να κινήσετε τα πούλια σας κανονικά.

Όταν όλα τα πούλια σας είναι στο δικό σας τεταρτημόριο (περιοχή), το τελευταίο στο δρόμο σας, μπορείτε να αρχίσετε να τα παίρνετε από τον πίνακα. Υπάρχουν 6 θέσεις στο δικό σας τεταρτημόριο και μπορείτε να πάρετε τα πούλια από τον πίνακα ρίχνοντας τα ζάρια. Αν φέρετε ένα 6 και ένα 4, μπορείτε να πάρετε ένα πούλι από τη θέση 6 και ένα από τη θέση 4. Αν δεν υπάρχει πούλι στη θέση που φέρατε με το ζάρι, μπορείτε να μετακινήσετε ένα πούλι από τη θέση πιο κοντά στην τελευταία. Μπορείτε να επιλέξετε να μετακινείτε πούλια αντί να τα παίρνετε από τον πίνακα.

Ο κύβος διπλασιασμού

Το να μάθετε να παίζετε τάβλι είναι εύκολο αλλά ο κύβος διπλασιασμού ανεβάζει το επίπεδο ικανοτήτων . Παίζετε τάβλι για ένα συμφωνηθέν ποσό αλλά αν ένας από τους παίχτες θεωρεί ότι έχει αβαντάζ μπορεί να επιλέξει να διπλασιάσει . Αν ένα παίχτης ζητήσει να διπλασιάσει ο άλλος παίχτης μπορεί να επιλέξει να υποχωρήσει, οπότε τότε πρέπει να παίξει το αρχικό στοίχημα και έχει χάσει. Αν επιλέξει να δεχτεί και συνεχίσει, γίνεται ο ιδιοκτήτης του κύβου και είναι ο μόνος που έχει τώρα την επιλογή να διπλασιάσει. Αν επιλέξει να διπλασιάσει ,η ίδια προσφορά γίνεται πάλι και ο αντίπαλος μπορεί να επιλέξει να πληρώσει ή να δεχτεί και να γίνει ο ιδιοκτήτης του κύβου.

Το ποσό που κερδίζετε στο τάβλι

Αν ο παίχτης που χάνει έχει καταφέρει να πάρει έστω ένα πούλι από τον πίνακα, χάνει το στοίχημα όσες φορές ο αριθμός στον κύβο. Αν ο παίχτης που χάνει δεν έχει καταφέρει να πάρει κανένα πούλι τότε έχει χάσει διπλό, που σημαίνει ότι χάνει διπλά αυτόν τον αριθμό. Αν ο παίχτης που χάνει δεν έχει καταφέρει να πάρει όλα τα πούλια από την περιοχή του νικητή, τότε χάνει τριπλό, δηλαδή 3 φορές τον αριθμό του κύβου.

  1. Το χρώμα απ’ τα πούλια και η φορά κίνησης καθορίζονται με ζαριά αν δεν υπάρχει συμφωνία.
  2. Στη πρώτη ζαριά ρίχνει κάθε παίκτης από ένα ζάρι και όποιος έχει τη μεγαλύτερο ζάρι παίζει τη ζαριά.
  3. Τα ζάρια μένουν στο ταμπλό και μαζεύονται μόλις ολοκληρωθεί το παίξιμο.
  4. Τα ζάρια ρίχνονται στη δεξιά πλευρά του ταμπλό και η ζαριά είναι έγκυρη μόνο αν τα ζάρια βρίσκονται πάνω στο ταμπλό (όχι πάνω στα πούλια) αλλιώς επαναλαμβάνεται. Τα ζάρια μένουν στο ταμπλό μέχρι να ολοκληρωθεί το παίξιμο. Επιτρέπονται διορθώσεις μέχρι να μαζευτούν τα ζάρια.
  5. Ρίξιμο πριν ολοκληρωθεί το παίξιμο μπορεί να γίνει δεκτό ή να επαναληφθεί.
  6. Τα χτυπημένα πούλια τοποθετούνται απ’ αυτόν που τα χτύπησε στη μπάρα.
  7. Βίδος μπορεί να μπει μόνο απ’ το παίκτη που έχει σειρά να παίξει. Τοποθετείται στη δεξιά πλευρά του ταμπλό προς το μέρος του αντίπαλου με τη φράση <βίδος> και αν γίνει αποδεκτός τοποθετείται στη πλευρά του αντιπάλου με τη φράση <δεκτόν> ή απορρίπτεται με <πάσο>. Στη συνέχεια βίδο μπορεί να θέσει μόνο αυτός που τον κατέχει και μόνο όταν είναι η σειρά του να παίξει.
  8. Το παιχνίδι τελειώνει μονό, διπλό ή τριπλό (αν υπάρχει πούλι στη περιοχή μαζέματος του αντιπάλου). Ο βίδος πολλαπλασιάζει ανάλογα την αξία του παιχνιδιού.

Όπως και στο παιχνίδι Πόρτες, έτσι και στο Πλακωτό, τα πούλια μπορούν να τοποθετηθούν στην αριστερή ή δεξιά μεριά του ταμπλό.

Σε αντίθεση όμως με το παιχνίδι Πόρτες, τα πούλια είναι τοποθετημένα μπροστά σου. Επομένως, στην αριστερή διαμόρφωση μετακινούμε τα πούλια μας αντίθετα από τους δείκτες του ρολογιού, και ο/η αντίπαλος σύμφωνα με τους δείκτες του ρολογιού. Αντιστρόφως, στη δεξιά διαμόρφωση εμείς μετακινούμε τα πούλια σύμφωνα με τους δείκτες του ρολογιού, και ο/η αντίπαλός μας αντίθετα από τους δείκτες του ρολογιού.

Μετακίνηση των πούλιων

Ρίχνουμε τα ζάρια για να δούμε κατά πόσες θέσεις θα μετακινήσουμε ένα ή περισσότερα πούλια. Εκτός από τον πιο σημαντικό κανόνα, στο παιχνίδι Πλακωτό ισχύουν οι εξής κανόνες:

Μπορούμε να χτυπήσουμε ένα μονό πούλι του αντιπάλου μας. Αν το χτυπήσουμε, αυτό το πούλι παγιδεύεται, και δεν μπορεί να μετακινηθεί.

Μπορούμε να τοποθετήσουμε όσα πούλια θέλουμε πάνω από το παγιδευμένο πούλι.

Σημείωση, αν ένα πούλι παγιδευτεί στην Inner Table περιοχή, τότε δεν μπορούμε να το μαζέψουμε. Συνεπώς, αν ρίξουμε τα ζάρια και οι μόνες κινήσεις είναι να μαζέψουμε αυτό το πούλι ή να το μετακινήσουμε, χάνουμε τη σειρά μας. Για παράδειγμα ας θεωρήσουμε την ακόλουθη κατάσταση: Έχουμε πούλια στις θέσεις 1, 2 και 4, και το πούλι στη θέση 4 είναι παγιδευμένο. Αν ρίξουμε τα ζάρια και φέρουμε 2 – 5, τότε το μόνο που επιτρέπεται να κάνουμε είναι να μαζέψουμε το πούλι από τη θέση 2, και μετά τελειώνει τη σειρά μας. Αντιθέτως, αν είχαμε φέρει 3 – 5, δε θα μπορούσαμε να κάνουμε καμία κίνηση, και θα χάναμε τη σειρά μας.

Στο παιχνίδι Φεύγα, ξεκινάμε από την πάνω δεξιά γωνία, και μετακινούμε τα πούλια αντίθετα από τους δείκτες του ρολογιού.

Μετακίνηση των πούλιων

Ρίχνουμε τα ζάρια για να δούμε κατά πόσες θέσεις θα μετακινήσουμε ένα ή περισσότερα πούλια. Εκτός από τον πιο σημαντικό κανόνα, στο παιχνίδι Φεύγα ισχύουν οι εξής κανόνες:

Δεν επιτρέπετε να χτυπήσουμε κανένα πούλι του αντιπάλου μας, και μπορούμε να μετακινήσουμε τα πούλια μας μόνο σε θέσεις που είναι κενές ή έχουν δικά μας πούλια.

Στην αρχή του παιχνιδιού πρέπει να μετακινήσουμε ένα πούλι στην base περιοχή του αντιπάλου μας. Στη συνέχεια μπορούμε να μετακινήσουμε και τα υπόλοιπα πούλια.

Δεν μπορούμε να κλείσουμε και τις 6 θέσεις στη base περιοχή μας.

Αν ο αντίπαλό μας δεν μπορεί να μετακινήσει κανένα πούλι (όχι γιατί δεν έχει ρίξει τη σωστή ζαριά, αλλά γιατί είναι εγκλωβισμένος/η), τότε θα πρέπει να μετακινήσουμε ένα πούλι για να του/της δώσουμε χώρο να κινηθεί.

Στο παιχνίδι Ρώσικη Φεύγα, ξεκινάμε από την πάνω δεξιά γωνία, και μετακινούμε τα πούλια αντίθετα από τους δείκτες του ρολογιού.

Μετακίνηση των πούλιων

Ρίχνουμε τα ζάρια για να δούμε κατά πόσες θέσεις θα μετακινήσουμε ένα ή περισσότερα πούλια. Εκτός από τον πιο σημαντικό κανόνα, στο παιχνίδι Ρώσικη Φεύγα ισχύουν οι εξής κανόνες:

Δεν επιτρέπετε να χτυπήσουμε κανένα πούλι του αντιπάλου μας, και μπορούμε να μετακινήσουμε τα πούλια μας μόνο σε θέσεις που είναι κενές ή έχουν δικά μας πούλια.

Αν ο αντίπαλό μας δεν μπορεί να μετακινήσει κανένα πούλι (όχι γιατί δεν έχει ρίξει τη σωστή ζαριά, αλλά γιατί είναι εγκλωβισμένος/η), τότε θα πρέπει να μετακινήσουμε ένα πούλι για να του/της δώσουμε χώρο να κινηθεί.

Δεν επιτρέπετε να μετακινήσουμε παραπάνω από ένα πούλι από τη θέση 1 σε κάθε γύρο, όμως:

Στον πρώτο γύρο μπορούμε να μετακινήσουμε δύο πούλια.

Στον πρώτο γύρο, είμαστε υποχρεωμένοι να μετακινήσουμε δύο πούλια αν φέρουμε 3-3, 4-4 ή 6-6.

Στο παιχνίδι Ασσόδυο τα πούλια βρίσκονται έξω από το ταμπλό, τοποθετημένα στη θήκη συλλογής.

Μετακίνηση των πούλιων

Η πρώτη μας κίνηση είναι να φέρουμε ένα πούλι μέσα στο ταμπλό. Για αυτό το λόγο ρίχνουμε τα ζάρια και στη συνέχεια σέρνουμε ένα πούλι στη προβλεπόμενη θέση. Σημείωση: Στο παιχνίδι Ασσόδυο αρχίζουμε να μετακινούμε τα πούλια από την πάνω αριστερή-δεξιά γωνία, ανάλογα με την επιλεγμένη διαμόρφωση (όπως γίνεται και στο παιχνίδι Πόρτες).

Αφού βάλουμε το πρώτο πούλι στο ταμπλό στη συνέχεια μπορούμε είτε να το μετακινήσουμε είτε να βάλουμε και τα υπόλοιπα πούλια. Μετακινούμε τα πούλια σύμφωνα με τους κανόνες για το παιχνίδι Πόρτες, αλλά τα πράγματα αποκτούν ενδιαφέρον όταν ρίξουμε ασσόδυο (1-2). Υπάρχουν δύο εκδόσεις του παιχνιδιού Ασσόδυο και ισχύουν διαφορετικοί κανόνες όταν φέρουμε ασσόδυο.

Αμερικάνικη έκδοση

Παίζουμε το 1-2 όπως και τις υπόλοιπες ζαριές

Στη συνέχεια παίζουμε όποια διπλή θέλουμε (1-1, 2-2…6-6)

Τέλος, ρίχνουμε ξανά τα ζάρια. Αν φέρουμε και πάλι ασσόδυο επαναλαμβάνουμε τα παραπάνω βήματα

Αν δεν μπορούμε να μετακινήσουμε τα πούλια όταν φέρουμε 1-2 ή δεν μπορούμε να τα μετακινήσουμε όταν επιλέξουμε τη διπλή, τότε χάνουμε τη σειρά μας. Αυτό σημαίνει ότι δεν ρίχνουμε ξανά τα ζάρια.

Ευρωπαϊκή έκδοση

Η Ευρωπαϊκή έκδοση έχει τους ίδιους κανόνες με την Αμερικάνικη, αλλά με δύο σημαντικές αλλαγές:

Αν φέρουμε διπλές τότε παίζουμε αυτές και τη συμπληρωματική διπλή. Στη συνέχεια ξαναρίχνουμε τα ζάρια. Συμπληρωματικές διπλές είναι αυτές που έχουν άθροισμα 7, π.χ. 3-3 και 4-4 ή 5-5 και 2-2.

Στο μάζεμα δεν επιτρέπεται το ”σπάσιμο”, και μαζεύουμε μόνο τα πούλια που αντιστοιχούν στη ζαριά.

Όπως και στην Αμερικάνικη έκδοση, αν δεν μπορούμε να παίξουμε τη διπλή ή τη συμπληρωματική της, χάνουμε τη σειρά μας.


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ


ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δεν υπάρχει περιεχόμενο